Honda Civic valiti Eesti aasta auto 2018 kuue finalisti sekka!

06.10.17

Eesti autojakirjanikud valivad Eesti aasta auto tänavu juba 18. korda. Kes võtab tiitli üle lõppeva aasta laureaadilt Opel Astralt, selgub novembri lõpuks.

Eesti aasta auto 2018 selgub konkurentsis BMW 5. seeria, Honda Civicu, Opel Insignia, Škoda Kodiaqi, Toyota C-HR-i ja Volvo XC60 vahel. Neist neljal – Opelil, Hondal, Škodal ja BMW-l – on kõigil varasemast vähemalt üks Eesti aasta auto tiitel „kapis“, Volvo ja Toyota püüvad oma esimest esikohta.

Honda on EAA finaalis 9. korda, 2004. aastal tuli Jazz esikohale. Seekordne finalist Honda Civic oli 2007. aastal nn rahvaauto ja EAA „hõbe“ Škoda Roomsteri järel, 2002. aastal tuli aga EAA-l 5. koht.

Eesti aasta auto konkursi algatas 2000. aasta lõpus ajakiri Tehnikamaailm, kelle eestvedamisel see ettevõtmine tänaseni aset leiab. Eesti aasta auto valib autojakirjanikest koosnev žürii, mis tänavu on 19-liikmeline ning esindatud on nii kirjutav kui elektrooniline meedia.

Eesti aasta auto 2018 selgub novembri lõpuks.

Honda esitles Frankfurdi autonäitusel elektrilist ideeautot Urban EV

13.09.17
  • Üleilmsel autonäitusel tutvustati Honda täiselektrilist ideeautot.
  • Moodne salong sisaldab täies ulatuses armatuurlaua panoraamekraani.
  • Ideeauto määrab 2019. aastaks plaanitud Honda tootmismudeli suuna.

Honda esitles 2017. aasta Frankfurdi autonäitusel uut elektriautot Urban EV. Ideeauto on ehitatud täielikult uuele platvormile ning see määrab tehnoloogia ja disaini suuna, mida saab näha Honda tulevasel elektrilisel tootmismudelil.
Ideeautot tutvustas oma pressikonverentsi kõne ajal ametlikult Honda Motor Co. president ja tegevjuht Takahiro Hachigo. „Tegemist pole lihtsalt nägemusega kaugest tulevikust – auto tootmismudel jõuab Euroopasse 2019. aastal,” ütles Hachigo, kinnitades, et ideeauto jõuab turule kahe aasta pärast.

2017-09 urbanev 425 2017-09 urbanev x319


Loe rohkem Honda lehelt!

Honda avalikustab Frankfurdi autonäitusel CR-V Hybrid prototüübi

05.09.17
  • Esimest korda Euroopas on Honda hübriidtehnoloogia saadaval linnamaasturis. alt
  • CR-V Hybrid prototüüp on säilitanud maailmas enim müüdud linnamaasturi tuttava silueti, andes aimu uue CR-V Euroopa standarditest.
  • Hübriidsüsteem Intelligent Multi Mode Drive (i-MMD) koosneb 2,0-liitrisest i-VTEC bensiinimootorist ning kahest elektrimootorist, mis edastavad sujuvalt võimsust ja pöördemomenti.
  • Hübriidsüsteem on osa kahe valikuga jõuseadmete sarjast 1,5-liitrise VTEC TURBO bensiinimootori kõrval.

Honda avalikustab 2017. aasta Frankfurdi autonäitusel oma CR-V Hybrid prototüübi, milles on Euroopa turul esimest korda kasutatud kaubamärgi elektrilist linnamaasturi jõuseadet. CR-V Hybrid prototüüp on saanud uue kujunduse, mis annab aimu peagi tuleva CR-V mudelivaliku Euroopa standarditest.
CR-V Hybrid prototüüp on esimene eksemplar, millega demonstreeritakse Euroopa autonäitusel uut CR-V-d. See on säilitanud maailmas enim müüdud linnamaasturi tuttava silueti, mis on nii rafineeritud kui ka sportlik. Uus CR-V Hybrid prototüüp on varasemast laiem, kõrgem ja pikem ning see on saanud uue värske välimuse koos laiema hoiakuga, mida annavad edasi avaramad jõulised rattakoopad. 

Loe rohkem Honda lehelt!

Honda esitleb Jazzi värsket ilmet ja uut mootorivalikut

29.08.17

 

  • Sportlikum välisilme ja uus varustustase Dynamic alt
  • Esimest korda on Jazzi jaoks saadaval 130 hj bensiinimootor
  • Endiselt väga mitmekülgne ja oma klassi suurima sõitjateruumiga
  • Uut mudelit saab Euroopas tellida alates septembrist

Värske ilmega Honda Jazzi esitleti 2017. aasta Frankfurdi autonäituse eel. Uuendusi on tehtud välisilmes ja salongiviimistluses ning esimest korda on Euroopas nüüd uus Jazz saadaval ka 130 hj (96 kW) 1,5-liitrise i-VTECi bensiinimootoriga.
Väliskujunduse muudatused viivad Jazzi kooskõlla Honda mudelivaliku värskeima stiiliga, mis hõlmab nn katkematu tiiva ilmega esitulesid ja iluvõret. Eesmine põrkeraud on teravate vormidega ning õhuavasid ümbritsevad jõulisemad raamid. Tagaosa põrkeraua detailid on ühendatud läikivmusta iluliistuga. Välimuse uuendustele paneb punkti Skyride Blue metallikvärvi lisamine uue värvitoonina.

Loe rohkem Honda lehelt!

Honda Civicu mudelivalikusse lisandub täiustatud diiselmootor

16.08.17

 

  • Täiustatud 1,6-liitrine i-DTEC mootor on saadaval alates 2018. aasta märtsist.
  • Mootori täiustuste hulka kuuluvad tugevamad kolvid ja hõõrdumist vähendavad silindrihülsid.
  • Reaalsetes tingimustes tehtud katsetes on leidnud kinnitust väike CO2 heitmekogus.
  • Võimsus on jätkuvalt 120 hj ja suurim pöördemoment 300 Nm.

 

Honda Civicu mudelivalikusse lisandub alates 2018. aasta märtsist põhjalikult täiustatud 120 hj 1,6-liitrine i-DTEC diiselmootor, mis pakub jõudluse ja säästlikkuse suurepärast kombinatsiooni.

Uus mootor on üks esimesi seadmeid, mida katsetatakse ametlikult tänavu jõustuva uue kergsõidukite ülemaailmse ühtlustatud katsemenetluse (WLTP) kütusekulu- ja heitmetsükli käigus. Kui tuntud uue Euroopa sõidutsükli (NEDC) katse andmed põhinevad teoreetilisel sõiduprofiilil, siis WLTP tsükkel töötati välja üle kogu maailma kokku kogutud tegelike sõiduandmete abil. Seetõttu on selle eesmärk anda tulemusi, mis sarnanevad rohkem reaalsetes oludes sõitmise kogemusele.

Honda on uut mootorit koos väljalaskesüsteemiga märkimisväärselt täiustanud, et tagada võimalikult minimaalsed heitmete kogused. Uue Honda Civicu 1,6-liitrise i-DTEC mootori säästlikkuse täiustamise tulemusena on kütusekulu alates 3,7 l / 100 km* ja CO2 heitkogus 99 g/km (WLTP tsüklis)*.

CivicDiesel-1 0021

1,6-liitrise diiselmootori täiustuste hulka kuulub silindri hõõrdumise vähendamine tänu erisulamist valmistatud kolbidele ning spetsiifilise mikroprofiiliga silindrihülssidele, et võimaldada kolbidel vabamalt liikuda.

1597 cm3 mootoris kasutatakse sama täiustatud Boschi kütuse sissepritsesüsteemi nagu eelnevalt, väikesemõõtmelist tõhusat turboülelaadurit, madalsurve heitgaaside tagastussüsteemi (EGR), ning kõrge keeriselise voolavusega sisselaskekanaleid.

Ülitugev, kerge ja väikese diameetriga väntvõll ning survevalu-alumiiniumist open-deck „pealt lahtise“-ehitusega mootoriplokk vähendavad mootori kaalu. Uue i-DTEC mootori silindriplokile on lisatud täiendavad valuribid konstruktsioonilise jäikuse suurendamiseks ning selle tulemusena müra, vibratsiooni ja jäikuse paremaks haldamiseks.

Honda uus 1,6-liitrine i-DTEC mootor on ühtlasi üks esimesi mootoreid, mida  on katsetatud ametlikult tegelikus liikluses tekkivate heitmekoguste (RDE) menetluse raames lämmastikoksiidide ja tahkete osakeste heitmetasemete kinnitamiseks. Diiselmootori väljalaskesüsteemis on kasutusel uut tüüpi lämmastikoksiidide ladestuskonverter koos suure aktiivpinnaga katalüsaatoriga, milles on kasutatud rohkem väärismetalle (hõbe, plaatina, neodüüm) kui varasemalt. Tahmaandur tuvastab täpselt, millal regenereerimistsükkel on vajalik, pikendades väljalaskesüsteemi ekspluatatsioonilist iga.

CivicDiesel-21

1,6-liitrine i-DTEC mootori võimsus on 120 hj 4000 p/min juures ja pöördemoment 300 Nm 2000 p/min juures. Tänu sellele kiirendab Civic nullist 100 km/h-ni 10,4 sekundiga.

Swindonis asuvas tootmisrajatises Honda of the UK Manufacturing kokku pandud täiustatud mootorit pakutakse uue kümnenda põlvkonna Civicu nii nelja- kui ka viieukselistele mudelitele.

Civicu mootorivalikule lisandub 2018. aasta keskpaigast üheksakäiguline automaatkäigukast, mida kasutatakse esimest korda kaherattaveoga auto puhul.

* Honda siseandmed

Märkused

WLTP

Kergsõidukite ülemaailmse ühtlustatud katsemenetluse (WLTP) eesmärk on pakkuda realistlikumaid katsetingimusi sõiduki kütusekulu ja heitmekoguse väljaarvutamiseks.

Sõidutsükkel on jaotatud neljaks osaks, kus keskmine kiirus on erinev: väike, keskmine, suur ja eriti suur. Iga osa hõlmab eri sõiduetappe, peatusi, kiirendus- ja pidurdusetappe. Iga uue sõidukitüübi puhul katsetatakse WLTP raames kergeima ja raskeima sõidukimudeli kõiki mootorikonfiguratsioone.

RDE katsed

Tegelikus liikluses tekkivate heitmekoguste (Real Driving Emission, RDE) katsete käigus mõõdetakse sõidukite poolt teel sõitmisel tekitatud saasteaineid (nt lämmastikoksiid). RDE katseid tehakse kinnitamiseks kõrvuti praeguse uue Euroopa sõidutsükli (NEDC) ja tulevaste WLTP katsetsüklitega. RDE tagab sõidukite väikesed heitmekogused teeliikluses kogu Euroopas.

RDE katse tehakse heitmega seotud tüübikinnituse raames avalikel teedel reaalses liikluses, kasutades mobiilset heitmemõõtmissüsteemi (PEMS). Esialgu hõlmavad siduvad piirnormid üksnes lämmastikoksiidi ja tahkete osakeste heidet. Lämmastikoksiidi diislikütuse RDE piirnorm on 168 mg/km, mis jõustub 1. septembril 2017 uute sõidukitüüpide suhtes.

CivicDiesel-31