Type R Challenge 2018 on alanud! Honda püstitas Civic Type R-iga Magny-Cours GP ringrajal uue ringiaja rekordi

14.05.18
  • Uus rekord, mis saavutati Magny-Cours GP ringrajal esiveolise autoga, on 2 minutit ja 1,51 sekundit.
  • WTCR-i võidusõitja Esteban Guerrieri püstitas ringiaja rekordi seeriatootmises autoga, millel olid all tavalised maanteerehvid.
  • Rekord tugevdab veelgi Civic Type R-i kui oma klassi etaloni mainet.
  • Type R Challenge 2018 eesmärk on purustada Euroopas viie maailmakuulsa ringraja rekordid.

Pärast Honda Civicu „Type R Challenge 2018“ auto esitlemist Genfi autonäitusel püstitati selle tippklassi luukpäraga Prantsusmaal asuval Magny-Cours GP ringrajal seeriatootmises olevate esiveoliste autode uus rekord: 2 minutit ja 1,51 sekundit. Type R-i roolis oli WTCR-i võidusõitja Esteban Guerrieri, kes osaleb FIA 2018. aasta turismiautode maailma-karikasarjas WTCR Münnich Motorsporti meeskonna koosseisus Honda Civic TCR-iga.

4,4 kilomeetrisel Magny-Cours GP ringrajal leidub nii järske pöördeid ja laugeid kurve kui ka pikki sirgeid. Civic Type R-i optimeeritud kaheliitrisel VTEC TURBO mootoril on 320 hobujõudu ja selle pöördemoment on 400 Nm ning tänu selle jõulisusele suutis Guerrieri rajast viimast võtta. See auto sobib Magny-Cours GP ringrajale kui valatult tänu täiuslikele aerodünaamilistele omadustele ning oma klassi parimale tuuletakistuse ja tõstejõu suhtele. Civic Type R-i +R-režiimil tagab kohanduv amortisaatorisüsteem jäigema ja kindlama sõidu ning parema juhitavuse, mis on eriti tähtis keerulistes oludes.Primary 2 - Type-R-Challenge-Action

Esteban Guerrieri sõnas ringiaja rekordit kommenteerides: „Parim asi Type R-i juures on see, et see annab täieliku kindlustunde. See auto on väga tundlik ja reageerib erksalt. Type R-ist räägitakse sageli kui tipptasemel sportluukpärast ning me tõestasime täna, et seda see tõepoolest ongi. Type R avardab jätkuvalt meie arusaama sellest, milleks üks esiveoga auto suuteline on.“Tõstes esile Type R-i paindlikkust nii sõidu- kui võidusõiduautona, lisas Guerrieri: „Kogu ilu seisneb selles, et võid võidusõidurajal kasutada +R-režiimi, aga minna kojusõiduks üle hoopis mugavale tavarežiimile.

Saavutatud tippmark on esimene kordaminek ettevõtmises Type R Challenge 2018, mille raames püüavad Honda parimad võidusõitjad purustada tehaseseadetega Honda Civic Type R-iga rekordeid, mis on saavutatud seeriatootmises olevate esiveoliste autodega mitmel Euroopa kuulsamal võidusõidurajal.

2016. aastal toimunud sarnase ürituse käigus suutis Honda püstitada eelmise põlvkonna Civic Type R-iga uued ringiaja rekordid Estorili, Hungaroringi, Silverstone'i ja Spa-Francorchampsi võidusõidurajal. Honda on seadnud eesmärgi jõuda 2018. aasta ettevõtmisel lisaks Magny-Coursil saavutatud tippmargile uute rekordtulemusteni ka eelmainitud neljal ringrajal.

Rekordite purustamise katsetes Type R Challenge 2018 osalevad veel endine vormel 1 maailmameister ja praegune NSX Super GT võidusõitja Jenson Button (Ühendkuningriik), WTCR-i võidusõitja Tiago Monteiro (Portugal), NSX Super GT tippsõitja Bertrand Baguette (Belgia) ja BTCC legend Matt Neal (Ühendkuningriik).

Magny-Coursi ringrajal saavutatud tippmark on juba teine ringiaja rekord, milleni on jõutud uue Honda Civic Type R-iga. Nimelt läbiti just Type R-iga 2017. aasta aprillis Nürburgring Nordschleife rada seeriatootmises olevatest esiveolistest autodest läbi aegade kiireima ringiajaga 7 minutit ja 43,8 sekundit.

Uus Honda Civic Type R on jäänud truuks Honda tipptasemel luukpärade pärandile, olles omas klassis kõige parema kiirendusega ja kõige kiirem. See kuulsat punast H-tähte kandev uhiuus auto valmis 10. põlvkonna Civicu arenduskava raames, mis on Honda ajaloo suurim, ning on loodud pakkuma nauditavat sõiduelamust sportluukpärade turusegmendis – seda nii maanteel kui ka võidusõidurajal.

Liikluskorralduse muudatus seoses Veskitammi liiklussõlme ehitustöödega

27.04.18

Alates 24. aprillist alustati ajutise liikluskorralduse paigaldamiseks tehtavate ettevalmistustöödega Tallinna piiril Veskitammi liiklussõlme ehitusobjektil.

Ehitustööde raames rekonstrueeritakse Pärnu maantee teelõik linna piirist kuni Jälgimäe vasakpöördeni ning kogujatee kuni Topi liiklussõlmeni, mille käigus tehakse ümber Veskitammi, Nõlvaku, Vanasilla ja Seljaku tänava ristumised põhimaanteega.

Alates 02. maist suletakse Jälgimäe tee ristmik vasak- ja tagasipöördeks. Tagamaks ehitusobjektil parem liikluse läbilaskevõime ning vähendamaks tipptundidel tekkida võivaid ummikuid jääb Jälgimäe tee ristmik tagasipöördeks avatuks vaid ühistranspordile ning ehitusega seotud tehnikale. Ligipääs Vehole on läbi Topi liiklussõlme Laagri Maksimarketi juures, pealesõiduga vahetult enne silda.

Biokütusele sobilikud sõidukid

27.04.18


Üle Euroopa on eesmärgiks saavutada õhu kvaliteedi tase, mis ei suurendaks negatiivset mõju ja ohtu inimeste tervisele ja keskkonnale. Selleks on kehtestatud mootorikütustele kvaliteedi nõuded, milles määratakse muuhulgas mootoribensiinis sisalduva biokütuse osakaal. Biokütustel on oluline osa kliima kaitsmisel, sest võrreldes tavapäraste kütustega tekitavad praegu kasutatavad biokütused vähem kasvuhoonegaase. Biokütuste kasutamiseks vajalikud toormaterjalid on ajapikku taastuvad ja nii panustatakse naftavarude säästmisele.

Seni on tanklates pakutud etanoolisisalduseta mootoribensiini ja kuni 5% etanoolisisaldusega pliivaba mootoribensiini. Õhu kvaliteedi nõuete täitmiseks tuleb tanklatel hakata pakkuma lisaks tavapärasele ka suurema biokütuse osakaaluga mootoribensiini, mida teatakse kui E10 ehk kuni 10% etanoolisisaldusega pliivaba mootoribensiini. E10 mootoribensiini tankuril peab olema kindlasti vastav märgistus.

E10 mootoribensiini võib kasutada piiranguteta sõidukitel, mis sellise mootorikütuse kasutamiseks on kavandatud. Kõikidele uutele sõidukitele on E10 mootoribensiin sobilik. E10 kütust on lubatud kasutada kõikidel Citroën bensiinimootoriga mudelitel, mis on valmistatud 2000. aastal või hiljem ning kõikidel Honda mudelitel, mis on varustatud kütuse sissepritsega bensiinimootoriga ja valmistatud 1990. aastal või hiljem.

Teistel sõidukitel E10 kasutamise sobivuse kontrollimiseks on AMTEL (Autode Müügi- ja Teenindusettevõtete Eesti Liit) koostanud allpool leitava tabeli.

Pane tähele:

- Kui sõiduk ei ole ette nähtud tarbimaks E10 mootoribensiini, siis tuleb tankida tavapärast E5 mootoribensiini, mida kütusemüüjad ka edaspidi tanklates pakuvad.

- Sõidukeid, mis ei ole ettenähtud kasutamiseks E10 mootoribensiiniga, võib juba ühekordsel E10 mootoribensiiniga tankimisel pöördumatult kahjustada.

- Kui sõiduki valmistaja on sõidukis kasutatavale mootorikütusele määranud nii oktaanarvu kui seadnud etanooli sisalduse piiri, siis tuleb mootorikütust tankides järgida mõlemat näitajat.

Lisaküsimuste tekkimise võta ühendust lähima Veho esindusega.

Allikas: Maanteeamet

1. mail oleme suletud

26.04.18

Kevadpühal, 1. mail oleme suletud!

Ilusaid pühi!

Honda avalikustab Genfi autonäitusel uue CR-V

28.02.18

Genfi autonäitusel näidatakse maailmas enim müüdud linnamaasturi uut Euroopa tootmisversiooni.
• Sõidukil on uus elegantne ja sportlik disain ning teravamad jooned ja laiem hoiak.
• Saadaval on ka uus seitsmeistmeline versioon.
• Esimest korda Euroopas on Honda hübriidtehnoloogia saadaval CR-V-s.
• Esimesed tarned Euroopa klientidele algavad prognoositavalt 2018. aasta augustis.

Honda avalikustab 2018. aasta Genfi autonäitusel uue CR-V Euroopa tootmisversiooni. Maailmas enim müüdud linnamaasturi uue põlvkonna salongi kvaliteedi, viimistletuse ja ruumikuse tase on veelgi kõrgem ning lisaks on esimest korda saadaval seitsmeistmeline versioon.

cr-v 2018 genf


Loe rohkem Honda lehelt!