• Uus rekord, mis saavutati Magny-Cours GP ringrajal esiveolise autoga, on 2 minutit ja 1,51 sekundit.
  • WTCR-i võidusõitja Esteban Guerrieri püstitas ringiaja rekordi seeriatootmises autoga, millel olid all tavalised maanteerehvid.
  • Rekord tugevdab veelgi Civic Type R-i kui oma klassi etaloni mainet.
  • Type R Challenge 2018 eesmärk on purustada Euroopas viie maailmakuulsa ringraja rekordid.

Pärast Honda Civicu „Type R Challenge 2018“ auto esitlemist Genfi autonäitusel püstitati selle tippklassi luukpäraga Prantsusmaal asuval Magny-Cours GP ringrajal seeriatootmises olevate esiveoliste autode uus rekord: 2 minutit ja 1,51 sekundit. Type R-i roolis oli WTCR-i võidusõitja Esteban Guerrieri, kes osaleb FIA 2018. aasta turismiautode maailma-karikasarjas WTCR Münnich Motorsporti meeskonna koosseisus Honda Civic TCR-iga.

4,4 kilomeetrisel Magny-Cours GP ringrajal leidub nii järske pöördeid ja laugeid kurve kui ka pikki sirgeid. Civic Type R-i optimeeritud kaheliitrisel VTEC TURBO mootoril on 320 hobujõudu ja selle pöördemoment on 400 Nm ning tänu selle jõulisusele suutis Guerrieri rajast viimast võtta. See auto sobib Magny-Cours GP ringrajale kui valatult tänu täiuslikele aerodünaamilistele omadustele ning oma klassi parimale tuuletakistuse ja tõstejõu suhtele. Civic Type R-i +R-režiimil tagab kohanduv amortisaatorisüsteem jäigema ja kindlama sõidu ning parema juhitavuse, mis on eriti tähtis keerulistes oludes.Primary 2 - Type-R-Challenge-Action

Esteban Guerrieri sõnas ringiaja rekordit kommenteerides: „Parim asi Type R-i juures on see, et see annab täieliku kindlustunde. See auto on väga tundlik ja reageerib erksalt. Type R-ist räägitakse sageli kui tipptasemel sportluukpärast ning me tõestasime täna, et seda see tõepoolest ongi. Type R avardab jätkuvalt meie arusaama sellest, milleks üks esiveoga auto suuteline on.“Tõstes esile Type R-i paindlikkust nii sõidu- kui võidusõiduautona, lisas Guerrieri: „Kogu ilu seisneb selles, et võid võidusõidurajal kasutada +R-režiimi, aga minna kojusõiduks üle hoopis mugavale tavarežiimile.

Saavutatud tippmark on esimene kordaminek ettevõtmises Type R Challenge 2018, mille raames püüavad Honda parimad võidusõitjad purustada tehaseseadetega Honda Civic Type R-iga rekordeid, mis on saavutatud seeriatootmises olevate esiveoliste autodega mitmel Euroopa kuulsamal võidusõidurajal.

2016. aastal toimunud sarnase ürituse käigus suutis Honda püstitada eelmise põlvkonna Civic Type R-iga uued ringiaja rekordid Estorili, Hungaroringi, Silverstone'i ja Spa-Francorchampsi võidusõidurajal. Honda on seadnud eesmärgi jõuda 2018. aasta ettevõtmisel lisaks Magny-Coursil saavutatud tippmargile uute rekordtulemusteni ka eelmainitud neljal ringrajal.

Rekordite purustamise katsetes Type R Challenge 2018 osalevad veel endine vormel 1 maailmameister ja praegune NSX Super GT võidusõitja Jenson Button (Ühendkuningriik), WTCR-i võidusõitja Tiago Monteiro (Portugal), NSX Super GT tippsõitja Bertrand Baguette (Belgia) ja BTCC legend Matt Neal (Ühendkuningriik).

Magny-Coursi ringrajal saavutatud tippmark on juba teine ringiaja rekord, milleni on jõutud uue Honda Civic Type R-iga. Nimelt läbiti just Type R-iga 2017. aasta aprillis Nürburgring Nordschleife rada seeriatootmises olevatest esiveolistest autodest läbi aegade kiireima ringiajaga 7 minutit ja 43,8 sekundit.

Uus Honda Civic Type R on jäänud truuks Honda tipptasemel luukpärade pärandile, olles omas klassis kõige parema kiirendusega ja kõige kiirem. See kuulsat punast H-tähte kandev uhiuus auto valmis 10. põlvkonna Civicu arenduskava raames, mis on Honda ajaloo suurim, ning on loodud pakkuma nauditavat sõiduelamust sportluukpärade turusegmendis – seda nii maanteel kui ka võidusõidurajal.