Mis on 2G ja/või 3G tehnoloogiaga sidevõrgu sulgemine?
Tehnoloogia areneb pidevalt, telekommunikatsioonitööstus teeb oma võrkudes muudatusi, et parandada ja laiendada oma 4G LTE ja 5G võimekust. Üks neist muutustest on GSM-võrgu (2G) ja UMTS-standardi (3G) sulgemine paljudes maailma riikides.
2G ja/või 3G võrgutehnoloogia sulgemise otsustasid ainuüksi mobiilsideoperaatorid ja seetõttu puudus Mercedes-Benzil selle üle igasugune kontroll ja mõju.
Mis toimub Eestis?
2G ja/või 3G mobiilsidetehnoloogia sulgemine algas Eestis 2023. aastal.
- • Telia: 3G suletakse 2023. aasta lõpuks. 2G väljalülitamise kuupäeva ei ole avaldatud
- • Elisa: 2G/3G väljalülitamine on planeeritud 2025. aastaks, täpseid kuupäevi ei ole avaldatud
- • Tele2: 2G/3G väljalülitamine on planeeritud 2025. aastaks, täpseid kuupäevi ei ole avaldatud
Mis juhtub minu Mercedes-Benziga?
Üldiselt on kõik Mercedes-Benzi sõidukid, mis on toodetud pärast 2018. aasta juunit, varustatud 4G LTE-võimekusega telekommunikatsioonimooduliga ning neid ei mõjuta 3G ja 2G võrkude sulgemine. Varasema tootmisaastaga Mercedes-Benzi sõidukite puhul sõltub mõju 2G ja/või 3G võrgu olemasolust ja sõiduki võimest luua ühendusi alternatiivsete toimivate võrkude kaudu.
3G sulgemine või saadavuse puudumine
Ainult 2G suutlikkusega sõidukid
Tootmisaastad | Mudelid |
2013 – 2015 | C117, X117, X156, W166, X166, R172, W176, R190, C190, W204, X204, W205, W207, W212, A217, C217, W217, C218, W222, R231, W246, X253, C292, W451, W453 |
- • Kuni 2G võrk riigis töötab, ei mõjuta see olulise määral auto ühenduvust.
- • Välja arvatud Remote Services kaugteenused: 2G võrgu madalama andmeedastuskiiruse tõttu võivad reageerimisajad pikeneda, mis mõjutab teenuste toimivust. Kuid Active Remote Services teenused jäävad sellistel tingimustel toimima kuni kliendi litsentsi kehtivusaja lõpuni. Uut litsentsi või ole võimalik Mercedes me Store’i kaudu osta või litsentsi pikendada, kuna Mercedes-Benz ei saa antud tingimustes tagada usaldusväärset funktsionaalsust ega säilitada kvaliteedistandardeid.
- • Mercedes-Benzi hädaabikõne ja automaatne eCall, samuti teenused, nagu näiteks Accident & Breakdown Management, Telediagnosis ja Maintenance Management jäävad toimima. Lisaks jääb funktsionaalseks Live Traffic Information, ehkki 2G võrgu suutlikkusest tulenevate piirangutega.
2G ja 3G suutlikkusega sõidukid
Tootmisaastad | Mudelid |
2016 – 06/2018 | C117, X156, W166, X166, R172, W176, C190, R190, W205, W207, W212, W213, W217, X218, W222, R231, A238, W242, W246, X253, X290, C292 |
2016 – 09/2019 | W463 |
2016 – 06/2019 | W447 |
2017 – 09/2019 | W470 |
- • Üldiselt on nende sõidukite ühenduvus tagatud 2G-ga. 2G andmeedastusvõimalused on aga madalamad kui 3G või kõrgemate standardite omad, mis võib mõjutada teenuse reageerimisaega ja kiirust. Kuni 2G võrk töötab, puuduvad olulised mõjud sõiduki ühenduvusele. Sellegipoolest on oluline märkida, et Remote Services kaugteenustel võib 2G võrgu piiratud andmeedastuskiiruse tõttu olla pikem reageerimisaeg.
- • Active Remote Services teenused jätkavad antud tingimustel toimimist kuni kliendi litsentsi kehtivusaja lõpuni. Uue litsentsi ostmine või litsentsi pikendamine Mercedes me Store’i kaudu ei ole võimalik, kuna Mercedes-Benz ei saa antud tingimustes tagada töökindlat funktsionaalsust ega säilitada kvaliteedistandardeid.
- • Mercedes-Benzi hädaabikõne ja automaatne eCall, samuti teenused, nagu näiteks Accident & Breakdown Management, Telediagnosis ja Maintenance Management jäävad toimima. Lisaks jääb funktsionaalseks Live Traffic Information, ehkki 2G võrgu suutlikkusest tulenevate piirangutega.
Sõidukid, millel on 2G, 3G ning 4G LTE ilma Voice Over LTE suutlikkuseta
Tootmisaastad | Mudelid |
2016 – 2017 | W213, S213, C238, A238, C205 |
- • Üldiselt on need sõidukid loodud ühilduma 2G-ga nii kõne- kui ka andmesideühenduste jaoks, samas ühilduvad need ka 4G LTE-ga andmesideühenduste jaoks. Kuni 2G võrk töötab, puuduvad olulised mõjud sõiduki ühenduvusele. Mercedes-Benzi hädaabikõne ja automaatne eCall, samuti teenused, nagu näiteks Accident & Breakdown Management, Telediagnosis ja Maintenance Management jäävad toimima. Lisaks jääb piiranguteta funktsionaalseks Live Traffic Information.
2G sulgemine või saadavuse puudumine
Ainult 2G suutlikkusega sõidukid
Tootmisaastad | Mudelid |
2013 – 2015 | C117, X117, X156, W166, X166, R172, W176, R190, C190, W204, X204, W205, W207, W212, A217, C217, W217, C218, W222, R231, W246, X253, C292, W451, W453 |
Ainult 2G suutlikkusega sõidukitel ei ole enam aktiivset ühendust ning nad ei saa andmeid saata ega vastu võtta. Seetõttu ei ole Mercedes-Benzi hädaabikõne ja automaatne eCall enam saadaval.
Teenused, nagu näiteks Accident & Breakdown Management, Telediagnosis ja Maintenance Management ja Live Traffic Information ei toimi enam.
2G ja 3G suutlikkusega sõidukid
Tootmisaastad | Mudelid |
2016 – 06/2018 | C117, X156, W166, X166, R172, W176, C190, R190, W205, W207, W212, W213, W217, X218, W222, R231, A238, W242, W246, X253, X290, C292 |
2016 – 09/2019 | W463 |
2016 – 06/2019 | W447 |
2017 – 09/2019 | W470 |
- • Kui 3G võrk jääb tööle, ei mõjuta see sõiduki ühenduvust
- • Kui saadaval pole 2G ega ka 3G võrku, kaotab sõiduk aktiivse ühenduse ja ei saa andmeid saata ega vastu võtta. Seetõttu ei ole Mercedes-Benzi hädaabikõne ja automaatne eCall enam saadaval.
- • Lisaks ei toimi enam teenused, nagu näiteks Accident & Breakdown Management, Telediagnosis ja Maintenance Management ja Live Traffic Information.
Sõidukid, millel on 2G, 3G ning 4G LTE ilma Voice Over LTE suutlikkuseta
Tootmisaastad | Mudelid |
2016 – 2017 | W213, S213, C238, A238, C205 |
- • Kui 3G võrk jääb tööle, ei mõjuta see sõiduki ühenduvust
- • Kui saadaval pole 2G ega ka 3G võrku, ei saa sõiduk luua aktiivset kõneühendust. Seetõttu ei ole Mercedes-Benzi hädaabikõne funktsioon enam saadaval.
- • Accident & Breakdown Managementi helistamisfunktsioon pole enam sõiduki ühenduvuskanalite kaudu võimalik. Sõiduk säilitab siiski 4G LTE-ga andmesideühenduse mahu. See tähendab, et teenused, nagu näiteks Accident & Breakdown Management, Telediagnosis ja Maintenance Management, samuti lisafunktsioonid, nagu näiteks Live Traffic Information ja Remote Services jäävad toimima.
Mercedes-Benzi digilisad
Kuidas see mõjutab Mercedes me connect teenuseid/Digital Extras digilisasid?
Teenuste üldine saadavus ja funktsioonid sõltuvad eelkõige sõiduki mudelist, tootmisaastast, valitud lisavarustusest ja riigist. Kuni sõidukil on juurdepääs toimivatele alternatiivsetele võrkudele, säilib Mercedes me connecti teenuste töövõime. Neil juhtudel, kus sõiduk saab töötada 3G või kõrgemate võrgustandardite abil, ei mõjuta see aktiivsete Mercedes me connect teenuste kasutamist. Märkida tuleb, et 2G andmeedastusvõimalused on madalamad kui 3G või kõrgemate standardite omad, see võib mõjutada teenuse reageerimisaega ja kiirust. Kui sõiduk töötab ainult 2G-ga, eriti Remote Services kaugteenuste puhul, võib võrgu ebapiisav jõudlus mõjutada teenuste funktsionaalsust ja pikendada reageerimisaega.
Active Remote Services teenused jätkavad antud tingimustel tööd kuni kliendi litsentsi kehtivusaja lõpuni. Uut litsentsi või ole võimalik Mercedes me Store’i kaudu osta või litsentsi pikendada, kuna Mercedes-Benz ei saa antud tingimustes tagada usaldusväärset funktsionaalsust ega säilitada kvaliteedistandardeid.
Kas ma saan Mercedes me App(e) edasi kasutada?
Üldiselt jätkavad Mercedes me App rakendus(ed) ja Mercedes I Store rakendus teie nutitelefonis toimimist. Olenevalt sellest, kas sõiduk on 2G ja/või 3G sulgemise korral võimeline looma ühendust toimivate alternatiivsete võrkudega, võivad rakenduste olulised funktsioonid olla mõjutatud sõiduki ühenduvuse võimaliku katkemise tõttu, näiteks:
- • Remote Services kaugteenused, Remote Status staatusepäring ja uste lukustusest vabastamine ja lukustamine
- • Teie rakenduse profiil ei pruugi kuvada sõidukiteavet, kuna see ei saa võrguühenduseta sõidukiga suhelda
- • 2G ja/või 3G sulgemise tõttu ei pruugi teil olla võimalik osta olemasolevaid Mercedes me connect teenuseid/digilisasid või pikendada nende kasutamist
Miks ma ei saa Remote Package / Remote Services kaugteenuseid Mercedes me Store’ist osta?
2G võrkude väiksema andmeedastuskiiruse tõttu on ribalaiusega seotud teenustel pikem reageerimisaeg. Juhtudel, kui sõiduki kaugteenused saavad töötada ainult 2G võrgus, eriti kui seda piiravad võrgu võimalused, võivad reageerimisajad pikeneda.
Active Remote Services teenused jätkavad antud tingimustel tööd kuni kliendi litsentsi kehtivusaja lõpuni, eeldusel, et võrk on Eestis saadaval. Uut litsentsi või ole võimalik Mercedes me Store’i kaudu osta või litsentsi pikendada, kuna Mercedes-Benz ei saa antud tingimustes tagada usaldusväärset funktsionaalsust ega säilitada kvaliteedistandardeid.
Andmete edastuskiirus ja stabiilsus erineb olenevalt konkreetsest teenusest, mis tähendab, et endiselt saab pakkuda näiteks Live Traffic Information liiklusteavet.
Kuidas see mõjutab lisakütte funktsiooni?
Lisaküte toimib sõidukis edasi nagu tavaliselt.
Võrgu sulgemise tulemusena ei ole lisakütte kaugfunktsioonid mobiilsidevõrgu katkemise tõttu enam Mercedes me rakenduse kaudu kättesaadavad. Kui soovite kaugjuhtimist säilitada, on võimalus osta füüsiline kaugjuhtimispult. Olenevalt sõidukist võib tarvis minna lisakütte varustamist vastuvõtjaga.
Kas see mõjutab teenuseid Accident & Breakdown Management, Telediagnosis ja Maintenance Management?
Kuni vähemalt üks teie sõiduki jaoks vajalikest võrkudest toimib, säilib Accident & Breakdown Management, Telediagnosis ja Maintenance Management teenuste täielik funktsionaalsus.