Mercedes-Benz GLE ja GLE Coupé 2024 mudelivärskendus – kas väga hea auto saab veelgi paremaks?

Mercedes-Benz GLE neljas põlvkond on tänaseks tootmises olnud üle nelja aasta. Ometigi näeb ta endiselt sedavõrd uudne ja värske välja, justkui oleks esmaesitlus toimunud alles hiljuti. Kuidas sündis üks ikooniline luksuslike maasturite segmendi teerajaja ning kuidas algne M-klass transformeerus GLE-ks. Vaatame ka põgusalt üle, millised muudatused kaasnevad 2024 aasta mudelivärskendusega.

Luksusmaasturite segmendi koidik – M-klass

Kui tänaseks juba legendi staatusesse tõusnud G-Wagon oli olnud 11 aastat tootmises, otsustas Mercedes-Benz, et on aeg kandiline sõjaväe juurtega maastur asendada moodsama ning ümarama versiooniga. 1991 aasta algul kavandati ühist projekti Mitsubishi Motors’iga, et kasutada ühtset platvormi (Montero/Pajero). Aasta hiljem sellest plaanist loobuti „tehniliste probleemide“ tõttu. Kogu arendus otsustati teha siiski majasiseselt ja disainitöödega alustati juba 1992 aasta lõpus.

G-klassi austajate rõõmuks tekkis värskest arendusest aga hoopis eraldiseisev mudel – M-klass. Esimene eksemplar veeres Alabama tehase liinilt maha üheksandal veebruaril aastal 1997. Tegemist oli täisraamil luksusliku linnamaasturiga, mida pakuti nii viie- kui ka seitsmekohalisena. Püsiv nelikvedu 4Matic kanti edasi läbi avatud diferentsiaalide ning sildade lukustamist emuleeriti läbi elektroonilise veojõukontrolli.

Sisuliselt võib öelda, et M-klass oli teerajajaks luksuslike linnamaasturite segmendile. Toona põhimõtteliselt konkurendid puudusid või siis ei suutnud ostjaid meelitada oma töökindluse probleemide tõttu. ML näitas aga väga häid müüginumbreid ning see pani ka teisi tootjaid selles suunas tõsisemalt plaane tegema.

Järgmine põlvkond nägi ilmavalgust aastal 2005 ning kandis mudeli-indeksit W164. Täisraamist loobuti ning M-klass sai endale kandevkere. Kuna eelkäija kolmandasse istmeritta ligipääs oli pigem keerukas, siis uue auto juures sellest loobuti. Asendusena tekkis oluliselt suurem ning ruumikam GL-klass, mis püsib pisut muutunud mudelitähisega (GLS) tänaseni tootmises.

Nomenklatuur ehk teeme tähed selgeks.

Kuigi algselt oli ametlikult tegemist M-klassiga, siis seda tähistust ei saanud Mercedes-Benz analoogselt teiste tol hetkel kasutusel olnud mudelinimetustega kasutada, kus ühekohaline täht markeeris ära klassi (C-klass, E-klass jne) ning sellele järgnes kolmekohalise numbrina mootori kubatuur – näitena tähendas indeks E320 3.2 liitrise mootoriga E-klassi mudelit.

Põhjuseks oli vastuseis ühe teise tootja sportlikke versioonide osakonna poolt. Seepärast võeti värske maasturi puhul appi juba ka teiste mudelite juures kasutusel olnud „L“ täht (näitena CL ja SL klass). Sellest tulenevalt kiputakse üsna tihti antud mudelit ekslikult nimetama ML-iks, kuigi ametlikult on tegemist siiski M-klassiga.

Aastal 2015, kui M-klassi kolmas põlvkond (W166) sai näovärskenduse, nimetati M-klass ümber GLE-ks, et ühtlustada nomenklatuur ülejäänud mudelivalikuga. Kõik Mercedes-Benz maasturid said nimetuse algusesse tähise „GL“, millele järgnev täht määras mudeli paiknemise koha Mercedese hierarhias. Näitena on GLC vaste sõiduautode seast C-klassile, GLE vaste E-klassile ja GLS omakorda S-klassi derivaat. Täht „G“ tähistab lihtsalt saksakeelset sõna „Geländewagen“ ehk tõlkes maasturit.

Mercedes-Benz GLE neljas põlvkond

Kui varasemad M-klassi (hiljem GLE) mudelid hoidsid luksuslikku ent pigem konservatiivsemat joont, siis neljas põlvkond sisenes oma disainiga hoopis uude dimensiooni. Auto välisilme on massiivne ja agressiivne ent samas väga elegantne. GLE jooned ühtlustusid pisut teiste, juba varasemalt täieliku uuenduse saanud Mercedes-Benz mudelite stiiliga. Eriti edev näeb välja kupee-versioon ehk GLE Coupé.

Sama drastiline muudatus toimus ka auto sisemuses. Analoognäidikud asendusid futuristlike suurte ekraanidega ning kogu armatuuri disain on lihtsalt võrratu. Edasiminek võrreldes varasema mudeliga on sedavõrd suur, justkui oleks üks põlvkond vahelt ära jäänud. Materjalid on loomulikult esmaklassilised ja kvaliteetsed. Odaval plastikul selles autos koht puudub.

Uus mudel kasvas ka gabariitidelt ning seega on auto sisemuses ruumi ohtralt. Tagumises istmereas pole põlveruumi pärast põhjust muretseda. Istmed said väga toekad ja mugavad, mistõttu on ka pikemate distantside läbimine meeldiv ettevõtmine. Tänu suurtele klaaspindadele on nähtavus igas suunas väga hea.

MY2024 mudelivärskendus ehk facelift

Mercedes-Benz GLE ja GLE Coupé neljas põlvkond on äsja saanud mudelivärskenduse ehk facelift’i. Mis siis täpsemalt muutus ja mida sellest värskendusest oodata?

Kuna auto algne disain on juba fantastiliselt hästi õnnestunud, siis on visuaalsed muudatused pigem tagasihoidlikud. Uue ilme on saanud iluvõre ja LED esituled. Samuti on esistange nüüd kergelt agressiivsem ja suuremate õhuvõtuavadega. Muutunud on ka tagatulede ning tagastange disain.
GLE elegantses sisemuses on suurimaks muudatuseks S-klassilt tuttav puutetundlike nuppudega kolme kodaraga rool. 12.3 tolliste ekraanide taga peidab ennast nüüd teise põlvkonna uuenenud graafikaga MBUX tarkvara Apple CarPlay ja Android Auto toega. Ühtlasi modifitseeriti kõikvõimalikke juhiabisüsteeme, muutes sõidu veelgi mugavamaks ning turvalisemaks. Juurde lisandus ka hulgaliselt erinevaid viimistluse valikuid.

Suurima muudatusena said kõik jõuallikad juurde 48V kerg-hübriid süsteemi. Valikusse on ka GLE 400e kaheliitrise bensiinimootoriga pistikhübriid ning GLE 350de diiselmootoriga pistikhübriid. Mõlemad kasutavad elektrimootori toitmiseks 31.2 kilovatist akupakki. Eeldatavaks puhtalt elektriliseks sõidu-ulatuseks lubab Mercedes-Benz üle saja kilomeetri, mis võimaldab näiteks enamused linnasisesed liikumised teha täiesti müravabalt.

Seega 2024 aasta mudeli-uuendus toob autole pisut jõulisema välimuse ning laenab mõned siseviimistluse elemendid suuremate vendade käest, muutes sisemuse veel nägusamaks ja luksuslikumaks. Kuna auto visuaalne pool oli juba niigi fantastiliselt hästi õnnestunud, siis peidavad suurimad muudatused ennast hoopis tehnoloogilise poole peal. Raske on muuta midagi, mis on juba niigi väga hea. Ometigi said Mercedes-Benz disainerid ja insenerid sellega taaskord edukalt hakkama.

Uus GLE SUV ja GLE Coupé ootavad sind Veho esinduses. Registreeri ennast proovisõidule