Otsus autoparki vahetada tuleb mõnikord kiiresti

Lansec Tele OÜ vahetas eelmisel aastal välja pea enamiku oma kaubikutest ja tellis ühele olemasolevale Mercedes-Benz kaubikule juurde kolm uut Sprinterit. Aleksandr Tširko, Lansec Tele OÜ juhataja ütles, et neid pani sellist sammu astuma igapäevane kogemus Mercedese kaubiku töökindluse ja vastupidavuse osas.

Lansec Tele oranžide kleebistega autosid on näha sõitmas üle Eesti, nad tegelevad telekommunikatsioonivõrkude ehitamise ja hooldusega. Aleksandr Tširko sõnul on neil kaubikutele spetsiifilised, tööst tulenevad nõudmised: „Meie töö eripära eeldab, et suudame olla mobiilsed ja jõuda kiirelt punktist A punkti B. Kuna paigaldame optilisi kaableid sidekaevudesse ja hooldame neid Tele 2 Eesti AS-i või Enefit Connect OÜ tellimusel, on meie tööpiirkonnaks kogu Eesti,“ rääkis Tširko.

Mitmed eeltingimused

Lanseci töörutiin on lihtne: hommikul sõidavad mehed objektidele laiali ja õhtuks on nad tagasi. Tööd tehakse kuue kaubikuga, milles toimetavad kahemehelised brigaadid. „Kuna kaubikud hakkasid vajama juba pea iganädalast remonti, otsustati senised masinad välja vahetada. Meie töö eripära eeldab, et iga kell võib tulla avariiväljakutse ja me peame 24/7 olema valmis välja sõitma. Leping tellijaga kohustab meid likvideerima rikke TELE2 võrgus viie tunni jooksul ja muudel juhtudel järgmise tööpäeva lõpuks. Seega meie reageerimisvõimekus peab olema iga päev hea,“ kommenteeris Tširko otsust autopark uuendada.

Sidekaevud asuvad tihti kergliiklusteel, kõnniteel kortermaja/eramaja lähedal või läheb ühendus õhuliini kaudu eramajja. Tširko sõnul on neil sageli ehitustöid suvilapiirkondades, kus on kitsad tänavad ja kõrghaljastus. „Palju on sõitmist kruusa- või pinnakattega teedel, sageli peame manööverdama kitsastest väravatest sisse kliendi hoovi, kus asuvad elektripostid ning samas jälgima, et haljastust ei rikutaks,“ kirjeldas ta keskkonda. „Lisaks on meil õhuliinide ehitamiseks järelveetavad tõstukid, mida kaubikutele külge haagime.“

Ilmselged eelised

Lanseci senise autopargi kuus kaubikut olid kõik eri tootjatelt ja nii olid erinevate markide plussid-miinused teada. Otsus Mercedes-Benzi eelistada tuli seega asjade loogilise käiguna. „Meil oli juba varasemalt ostetud üks Mercedese kaubik ja nägime sageli, et sellal kui teised autod seisid remondis, oli Mercedes kogu aeg sõidus.“

„Meie jaoks mängis otsustamise juures suurt rolli ka masina sõidumugavus, sest mehed sõidavad tihti objektile kolm tundi ja sama palju tagasi. Avariipaigas on nad ehk vaid paar tundi. Seega on nad olulise osa tööpäevast roolis. Mercedesel on väga hea ergonoomika – rool ning iste on juhi jaoks hästi reguleeritavad ja püsikiirusehoidja laseb sõidu ajal juhi jalgadel puhata,“ loetles Lansec Tele juht masinate omadusi. „Kõiki neid asjaolusid arvestades on mõistetav, miks me valisime Sprinterid. Pluss masina väike pöörderaadius – ei tasu unustada, et kui autol on järelkäruna kaasas tõstuk, on tegu autorongiga.“

Lisaväärtusega müügiprotsess

Hinnapakkumisi küsiti mitmelt poolt, ent Tširko kiidab just Veho müügiprotsessi, kus pakkumises toodi välja TCO- ehk sõiduki kogukulu tabel. Selles on arvesse võetud kõik komponendid: auto hind, hoolduskulud, sissemakse, jääkväärtus, kütusekulu, liisinguperiood ja aastane läbisõit. Võrdlev tabel hõlmas ka Veho konkurentide samalaadsete kaubikute hindu ja mis peaasi, seal oli välja toodud ka lisatarvikute orienteeruvad maksumused ja hooldushinnad. „Vaatasime seda analüüsi ja meil oli olukorrast pilt selge, tunnustas Tširko müügijuhi põhjalikku eeltööd. „Nägime, et Mercedes-Benzi igakuine kulu ei ole oluliselt suurem, kui teistel, ent liisinguperioodi lõpus saame Sprinteri müüa tulusamalt kui mõne teise kaubiku.“

Ostuprotsess oli üsna kiire ja sujuv. Poole aasta möödumisel esimesest kohtumisest Veho esinduses vuras Lanseci hoovi kolm uut Sprinterit. Vahepealsel ooteajal hoidis müügijuht neid asjadega kursis, täpsustas vajalikke üksikasju ja lisavarustuse valikuid. „Kuna mehed töötavad ennekõike sõiduki tagumises osas, kus asuvad materjalide riiulid ja töölaud, siis oli oluline, et tehasest tuleksid sõidukid juba kaubaruumi soojendusega. Selliste busside komplekteerimine võttiski aega,“ kinnitas ta. Lansecis kaeti bussid firma oranžide kleebistega, ehitati sisse töölauad ja lisati spetsiaalne valgustus.

Teada tase

Esimene korraline hooldus ootab busse sellel suvel, kui täitub läbisõit 20 000 km. „Loodame, et hooldus on sama sujuv, kui müügiprotsess. Siiani ainult sõidame ja naudime,“ on Lansec Tele juht rahul.  „Olen meestelt küsinud, kuidas nad ennast uutes bussides tunnevad ja neilt on tulnud ainult kiidusõnu. Mida eriti mainitakse, on sõidumugavus. Lisaks hõlbustab kitsastes oludes manööverdamist bussi taga asuv kaamera. Mehed ise ütlevad, et Mercedes on oma tuntud headuses.“

Tulevikus plaanitakse ka Lansec Tele teistes tütarettevõtetes soetada Mercedes-Benzi kaubamärki kandvad sõidukid. „Nad on juba meie käest uurinud, kuidas me bussidega rahul oleme. Usun, et ka nemad vahetavad tasapisi üsna varsti oma autopargi välja,“ avaldas ta. 

Marvo Maar, Lanseci tehnikajuht ütles tulevikuplaane kommenteerides, et näiteks nende osakond ootab pika kerega Mercedes-Benz Citani müügiletulekut. „Lühikese kerega versioon meie vajadustele ei vasta, seega oleme pika versiooni ootel. Esialgu võtaks ühe sellise ja vaataks hiljem edasi. Osad meie meestest teevad oma töösõite linnas ja nendel Sprinteri-suuruseid busse pole vaja, kuid sõidukindlus ja -mugavus on neilegi olulised,“ lausus Maar lõpetuseks.