Veelgi stiilsemad: uued Mercedes-Benz EQV ja V-klass

  • Mercedes-Benzi mahtuniversaalid järgivad uut äristrateegiat
  • • Järgmisel tasemel atraktiivsus tänu uuenenud disainile ja lisandunud mugavusvarustusele, mis toimib koos intelligentse digivõrgu ja täiustatud juhiabisüsteemidega

Eelmisel aastal (2023) teatas ettevõte, et võtab oma kaubikute ja mahtuniversaalide puhul kasutusele premium-strateegia. Sellel teel on oluliseks verstapostiks uued keskmise suurusega mahtuniversaalid EQV ja V-klass. Mõlemat on täiustatud uue välis- ja interjööridisainiga. Paranenud on ka mugavus ja ohutus, eriti tänu intelligentsemale digiühenduvusele. Klientide soovidele vastab oluliselt paranenud standardvarustus. Uue V-klassi hinnakiri algab 57 639 eurost, uue EQV hind Eestis pole veel teada. Esimesed V-klassi demosõidukid jõuavad Eestisse aprilli alguses.

Sild tulevikku

Mercedes-Benz EQV ja V-klassi mahtuniversaalid pakuvad mitut atraktiivset varustuspaketti ja rohkelt kohandamisvõimalusi. EQV valikusse kuulub AVANTGARDE pakett, V-klass on saadaval baasmudelina, STYLE ja AVANTGARDE paketiga ning EXCLUSIVE tippversioonina. Lisavarustusena saab tellida disainipakette, nagu AMG Line ja Night pakett V-klassil ning välisdisaini ja interjööri disainipakett EQV-l. Mercedes-Benzi eesmärk on muuta mõlemat mudelit atraktiivsemaks ning tugevdada oma positsiooni mahtuniversaalide turul. See on eelduseks edasiseks kasumlikuks kasvuks oma segmendi tipus. Järgmise paari aasta jooksul moodustavad uued sõidukid silla mahtuniversaalide kõrgemal tasemel kasutuskogemuse ja täiselektrilise tuleviku poole. Selle tuleviku võtmeelemendiks on innovaatiline “ainult elektriga” sõidukiplatvorm VAN.EA, mida võetakse kasutusele alates 2026. aastast. Tulevikus põhinevad kõik uued keskmise suurusega ja suured mahtuniversaalid ja kaubikud sellel platvormil.

Eristuvad uue välisdisainiga

Uus EQV ja V-klass säravad uue disainiga, mis annab neile oma segmendis tähelepanuväärse ja eristuva visuaalse identiteedi. Esiosa uut kujundust iseloomustavad efektne iluvõre ja jõuline kaitseraud. Sõltuvalt varustusest on iluvõre ümbritsetud LED-valgusribaga. V-klassi tippversiooni EXCLUSIVE kapotil on esmakordselt noobel püstine Mercedese täht. Elegantse disainiga adaptiivsed MULTIBEAM LED esituled, mis kuuluvad sõltuvalt paketist kas standard- või lisavarustuse hulka, lisavad kõikidele mudelitele veelgi stiilsust. Tagaosas tagab isikupära uus Mercedes-Benzi kirjaga kroomliist ja LED-valgustus. Tagatulede tumedamaks muudetud kontuur tekitab täpsema valgussignatuuri. Täiustatud välimusele annavad lõpliku lihvi uued aerodünaamiliselt optimeeritud valuveljed mõõdus 17, 18 ja 19 tolli ning neli uut värvitooni.

Kõrgtehnoloogilise välimuse ja uute mugavusfunktsioonidega juhikoht

Ka sõitjateruum avaldab muljet täiustatud disainiga, mille fookuses on digitaliseerimine. Põhjalikult uuendatud juhikoha fookuses on kaks 12,3-tollist laiekraani, stiilsed uued ventilatsiooniavad ja uue põlvkonna nutikam rool. Modernne kõrgtehnoloogiline disain viib mahtuniversaalide stiili ja tunnetusliku väärtuse uuele tasemele.

Uuendatud on ka keskkonsooli, mis pakub soovi korral nutitelefoni juhtmevaba laadimist. Uute mugavusfunktsioonide (osad neist lisavarustuses) hulka kuuluvad ka KEYLESS käivitus, soojendusega rool ja pimedas sõitmiseks mõeldud sõitjateruumi tagaosa hämar valgustus. 64 värviga meeleoluvalgustus pakub veelgi personaalsemat ja kodusemat atmosfääri. Et tagaistmetele mugavamalt pääseda, on nüüd V-klassi ja EQV standardvarustuses ka vasakpoolne lükanduks.

MBUX multimeediasüsteem: intelligentne, interaktiivne ja personaalne

Uute mahtuniversaalide standardvarustuses on praeguse põlvkonna MBUX (Mercedes-Benz User Experience) multimeediasüsteem, mis pakub erakordset digitaalset ja interaktiivset kasutuskogemust. Täiustatud MBUX-iga naudivad V-klassi ja EQV juhid ka lisafunktsioone, nagu näiteks ENERGIZING mugavuskontroll ja liitreaalsusega navigeerimine.

Intuitiivne kuva- ja kasutuskontseptsioon pakub isikupärastatud soovitusi paljude teabe-, meelelahutus-, mugavus- ja sõidukifunktsioonide jaoks. Süsteemi juhitakse keskekraani, rooli puutepaneelide, keskkonsooli puuteplaadi või dialoogi abil õppiva kõneassistendiga “Hey Mercedes”, mida on samuti optimeeritud. MBUX-i uue põlvkonna eeliste hulka kuuluvad veel suurema arvutusvõimsus, EQV puhul uued elektriauto-spetsiifilised funktsioonid ja kuvavõimalused, samuti keskekraanil kuvatavad parkimisabifunktsioonid.

Mitmekülgsed Mercedes-Benzi digilisad

MBUX multimeediasüsteemiga koos on saadaval suur hulk digilisasid, mis muudavad EQV ja V-klassi veelgi intelligentsemaks – ja nende omaniku igapäevaelu lihtsamaks ning efektiivsemaks. Lisafunktsioone saab kasutada enne ja pärast reisi ja ka teel olles. Nende hulka kuuluvad tasuta teenused, mis on seotud näiteks hoolduse, õnnetuste ja rikete haldamisega, aga ka kaugteenused, nagu näiteks uste lukustamine ja avamine ning akende avamine ja sulgemine Mercedes me telefonirakenduse kaudu. EQV jaoks on saadaval Mercedes me Charge digiteenus, mis annab ligipääsu ühele suuremale avalikule laadimisvõrgule Euroopas, kus on üle 620 000 laadimispunkti – see hõlmab ka kiirlaadimisvõrku IONITY.

Juhiabisüsteemid: paremaks toeks igas olukorras

Autodele lisavad atraktiivsust täiustatud ning lisafunktsioonidega ohutus- ja juhiabisüsteemid. Näiteks Active Brake Assist hõlmab nüüd ka ristiliikluse funktsiooni. See suudab juhti hoiatada ristsuunas liikuvate või vastutulevate sõidukite ning ohtlike manöövrite eest, samuti sekkuda hädaolukorras pidurdamisega ja olla abiks pööretel. EQV ja V-klassi standardvarustus on külluslik: tähelepanuassistent ATTENTION ASSIST, esituleassistent koos vihmaanduriga, Active Distance Assist DISTRONIC kiirushoidik, ristiliikluse funktsiooniga piduriassistent Active Brake Assist, pimenurgaassistent Blind Spot Assist, rajahoidik Active Lane Keeping Assist, sõidukiiruseassistent Intelligent Speed Assist ja parkimispakett.

Esmakordselt on saadaval adaptiivsed MULTIBEAM LED esituled koos Highbeam Assist PLUS-iga. 84 individuaalselt juhitavat LED-elementi võimaldavad esitulede väga kiiret ja täpset liiklusolukorraga kohandamist. Highbeam Assist PLUS valgustab eesolevat teed pidevalt kaugtuledega teisi liiklejaid pimestamata.

Uus juhiabisüsteemide pakett hõlmab järgmisi abisüsteeme: marsruudipõhise kiiruse reguleerimise ja  liiklusummikutes laiendatud taaskäivitusfunktsiooniga Active Distance Assist DISTRONIC kiirushoidik, Active Steering Assist rooliassistent ja kiiruspiiranguabi Active Speed Limit Assist. Mugavaks ja kiireks parkimiseks on saadaval 360-kraadise kaameraga uus parkimispakett, mis pakub 3D-pildiga 360-kraadist visualiseerimist. Parkimispakett hõlmab aktiivset parkimisabi, tagumise ristliikluse hoiatust, jalakäija-hädapidurdust ja kohaltvõtuassistenti, lisaks automaatkasti ja veokonksu puhul haagise manööverdusassistenti.

Lai mootorivalik

Täiselektrilise EQV kliendid saavad valida kahe suurusega aku (90 ja 60 kWh) vahel, auto tippvõimsus on mõlemal puhul 150 kW (204 hj) ja püsivõimsus 70 kW (95 hj) (WLTP keskmine energiatarve: 29,43 -27,04 kWh/100 km; keskmine CO2 heide: 0 g/km). EQV sõiduulatus on kuni 277-365 kilomeetrit (WLTP) – muu hulgas tänu efektiivsele rekuperatsioonile ja optimeeritud soojusjuhtimisele; viimasena mainitu suurendab veelgi reaalset efektiivsust ja sõiduulatust. Kiirlaadimisjaamas on aku 10–80 protsendini laadimise aeg umbes 40 minutit.

V-klassi valikus on end tõestanud efektiivne diiselmootor OM654, mida pakutakse kolmes võimsuses: 120 kW (163 hj), 140 kW (190 hj), 174 kW (237 hj) (WLTP keskmine kütusekulu: 8,7-6,9 l/100 km; keskmine CO2 heide: 229–182 g/km). Sel aastal lisandub valikusse uus poolhübriid-bensiinimootor M254 võimsusega 170 kW (231 hj) (esialgsed WLTP väärtused: keskmine kütusekulu: 11,3–8,9 l/100 km, keskmine CO2 heide: 257–204 g/km)  – see on uudis Euroopa jaoks ning on väga oluline paljudel Aasia turgudel, eriti Hiinas. 9G-TRONIC automaatkäigukast ning vedrustus- ja sõidurežiimide valik tagavad kõikidel mudelitel võrdväärselt vilkad ja mugavad sõiduomadused. Bensiinimootoriga versioonid on tagarattaveoga; diiselmudelid on saadaval ka nelikveoga. Elektrilised mudelid on esiveolised.